Bureau JC2 crisis coaching
 
Crises hebben nogal eens materiŽle schade tot gevolg. Maar veel zwaarder weegt meestal de schade aan het imago die bedrijven of instellingen oplopen doordat zij niet zijn voorbereid op de plotselinge aandacht van de media en andere betrokkenen. Te laat ervaren zij dat improviseren in die omstandigheden betekent dat de regie uit handen wordt gegeven.
 
Juist uit de communicatie tijdens een crisis leest de omgeving af of en wanneer men de situatie onder controle heeft. Bureau JC2 adviseert de verantwoordelijken in de organisatie in de manier waarop zij naar buiten treden of neemt desgewenst tijdelijk het woordvoerderschap over.
 
Een crisis wordt vaak ervaren als een ernstige bedreiging. Maar volgens de bedrijfsfilosofie van Bureau JC2 kan een crisis ook als een kans worden aangegrepen. Door creatief reageren kan een bedreiging worden vertaald in een keerpunt dat een groeiproces in gang kan zetten waaruit de organisatie of het individu uiteindelijk veel sterker naar voren komt. In dat opzicht kan een crisis ook de start zijn van een nieuwe periode waarin men juist sterker staat dan voorheen.
  Media-aandacht: Toyota roept auto's terug naar de fabriek